Többek között denevérdobozokkal próbálják eltakarni a forgalomellenőrző kamerákat az ellenzők Londonban, így tiltakozva a dugódíj ellen. Nem Batman áll a jelenség mögött!
London az első városok közt volt, ahol már 2003-ban bevezették a behajtási engedélyt, köznyelven a dugódíjat. A londoni dugódíj egy olyan útdíj, amelyet a London kijelölt területére behajtó gépjárművek után kell megfizetni. Fő célja a forgalmi torlódások csökkentése, illetve forrásgenerálás a városi pénztár számára. A rendszert a londoni közlekedési vállalat, a Transport for London (TfL) működteti. Mára nem csak a belvárosban, hanem London egész területére díjfizetést vezettek be.
2017-ben bevezették az ULEZ (Ultra Low Emission Zone – ultraalacsony kibocsátási zóna) besorolású területet. A folyamatos bővítés után a brit főváros hatalmas területére, 32 városrészre terjed ma már ki. A tavalyi bővítés pedig érthető okokból sokaknak nem tetszik. A szennyezőnek minősített járművek (benzinesnél EURO4, dízelnél EURO6 besorolás alatt), amelyekből még bőven fut a szigetország útjain, magas, napi 12,5 fontos behajtási díjért közlekedhetnek csak. A nem fizetés még drágább: a büntetés 180 font (90 napon belül megfizetve 90 font). A tisztán elektromos járműveket használók az egyetlenek jelenleg, akiknek nem kell fizetniük.
A legutóbbi zónabővítés után egyre élesedik a környezetvédőként fellépő londoni polgármester és a behajtási díjat ellenzők között. A tiltakozás néha rongálásig is fajul. Egyszerűen megrongálják a behajtást figyelő kamerákat, de volt olyan eset is, amikor felrobbantottak egyet: elég komoly jelzés az elégedetlenségre. Az elkövetéssel egy 60 és egy 61 éves férfit gyanúsítanak.
Ezután változtattak a tiltakozáson az ellenzők, és legális, törvényesen védett megoldást kerestek a rendszer működésének a szabotálására. Kitalálták, hogy mivel a denevér és a szálláshelye is törvényileg védett, ezért London déli negyedeiben több helyen is denevérdobozokat függesztettek a rendszámfelismerő kamerák elé. Az ULEZ-díj ellenzői nem vállalták a felelősséget a dobozok kihelyezéséért, de az biztos, hogy alaposan megnehezítették a TfL számára a kamerák ellenőrzését, karbantartását, esetleges újak felszerelését.
A denevérek védelmével foglalkozó civil alapítvány munkatársa szinte kizártnak tartja, hogy a városi utcák póznáin található odukba denevérek költözzenek. Ettől függetlenül a dobozokat csak különleges engedéllyel rendelkező szakemberek nyithatják ki. A történetnek itt még nincs vége, ugyanis a mylondon.news oldal beszámolója szerint a múlt héten egy jelzés nélküli furgon jelent meg pár helyen, és eltávolították a figyelmeztető feliratokat. A TfL tagadja, hogy köze lenne az esethez. Bárhogy is van, a londoni „Batmen”-csapat és a városvezetés küzdelme még nem lejátszott ügy.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Az idei kedvenc kerékpárút
A Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei Beregi kör kerékpárút lett az Év kerékpárútja.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
Füvezés után vezetni? Még a németeknél sem ajánlott
Németországban enyhítettek a marihuánafogyasztás szabályain. De ez nem jelenti azt, hogy bárki, aki füvet szív, az nyugodtan volán mögé ülhet. Továbbra is fennáll a jogosítvány elvesztésének a kockázata, még akkor is, ha várhatóan új, engedékenyebb THC-korlátot vezetnek majd be.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
2026-ban Budapesten
A Transport Research Arena Európa rangos közlekedési konferenciája, amelynek két év múlva Budapest lesz a házigazdája.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Terjed a roliellenesség
Gelsenkirchen az első német város, ahol betiltják a bérelhető elektromos rollereket.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Civilek vadászhatnak tilosban parkoló autókra
Svédországban egy alkalmazás segítségével fotót készítve a tilosban parkoló autókról lehet „feljelenteni” a szabálytalankodót. A gondolat nem új, az viszont igen, hogy ez esetben a feljelentő pénzt kap a tevékenységéért.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Big data a napi autózásban
Egy modern autó 19 terabájtnyi adatot is termelhet működési óránként.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Évente hány új úrvezető csatlakozik az autósok közösségéhez?
A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.
Napfény, meleg, és motorkerékpárok!
Az ORFK-OBB támogatásával tartottak szezonnyitó rendezvényt a KTM Centrumban motorosok számára.